Polskie dzieci bardziej ulegają reklamie, niż inni młodzi Europejczycy – wynika z badań psychologów Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu.
Kontakt młodych ludzi z reklamą powoduje, że częściej sięgają po słodkie napoje, a rzadziej po warzywa.
– Dzieci w szkole coraz częściej przekazują sobie, to co zobaczyły i usłyszały w reklamie – potwierdza dyrektor Szkoły Podstawowej nr 6 im. R. Traugutta w Lublinie, Danuta Nowakowska-Bartłomiejczyk.
– Kilkulatki nie rozumieją istoty reklamy. Tym większa rola rodziców w objaśnianiu przekazu docierającego do dziecka – tłumaczy poranny gość Radia Lublin, prof. Katarzyna Markiewicz z Instytutu Pedagogiki i Psychologii UMCS.
Dopiero dzieci w wieku szkolnym zaczynają rozumieć co jest celem reklam, dla kogo dany produkt jest przeznaczony oraz potrafią powiedzieć, co im się w reklamie podoba, a co nie.
Ale nawet wiedza o mechanizmach działających w reklamie nie pomaga nastolatkom w walce o odpowiednią masę ciała.
Program prowadził Robert Brzozowiec. Czas emisji: od poniedziałku do piątku 6.00 – 9.00.
Fot. pixabay.com