Polak na zakupach jest patriotą. Ale nie zawsze – pokazuje raport przygotowany przez agencję badawczą Open Research. Rodacy deklarują różne postawy w zależności od rodzaju produktów, które wkładają do koszyka. Kiedy polskie pochodzenie pomaga, a kiedy przeszkadza producentom i handlowcom? – o tym dyskusja w czwartkowy poranek.
Sześciu na dziesięciu Polaków manifestuje swój patriotyzm poprzez kupowanie polskich produktów – wynika z raportu agencji badawczej Open Research. Polskie pochodzenie ma dla nas największe znaczenie, przy wyborze artykułów spożywczych.
– Kupując artykuły produkowane w kraju, wspieramy polską gospodarkę – podkreśla gość porannej audycji Radia Lublin – dr Katarzyna Jabłońska-Karczmarczyk z Instytutu Ekonomii i Zarzadzania KUL.
Na drugim biegunie konsumenckiego patriotyzmu znajdują się między innymi kosmetyki i chemia gospodarcza. Tylko co trzeci klient kupi na przykład krem czy proszek, po przeczytaniu informacji – „wyprodukowano w Polsce”.
Tuż po godzinie 6.00 zaprasza Robert Brzozowiec.
Fot. pixabay.com