Najpierw był „Czarny piątek”, a potem, w sobotę, Światowy Dzień Bez Kupowania. Dwa skrajnie różne „święta” za nami. Jak Państwo je spędzili?
Przy okazji zastanówmy się nad tym, ile niepotrzebnych rzeczy kupujemy. Czy zdarzyło się Państwu kupić coś, co Was samych zadziwiło? Coś, co nie było niezbędne, a ulegli Państwo tylko marketingowej presji. Ogłaszam konkurs na najbardziej absurdalny zakup w życiu.
W programie zastanowimy się, na ile racjonalnie wydajemy pieniądze, a ile w nas konsumpcyjnego pędu.
Jak wynika z badań firmy analitycznej ARC Rynek i Opinia, Polacy podczas zakupów chętnie korzystają z promocji. Aż 76 procent badanych przy wyborze produktu kieruje się promocyjną ceną.
– Nasze zamiłowanie do tzw. okazji, zwłaszcza w okresie przedświątecznym, skrzętnie wykorzystują marketingowcy – mówiła w porannej audycji Radia Lublin, psycholog Natalia Jachowicz.
Jedynie 8 proc Polaków deklaruje, że podczas zakupów wybiera produkt niezależnie od proponowanych promocji.
Fot. freeimages.com