W ciągu najbliższych pięciu lat PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa zamierza zainwestować prawie miliard złotych. Jak poinformował na konferencji prasowej jej prezes Zbigniew Tracichleb, LHS przystąpiła do Międzynarodowego Transkaspijskiego Korytarza Transportowego. Będzie wiec wozić więcej i dalej.
– Jeśli chodzi o zapotrzebowanie przewozów, które realizujemy obecnie, to jest 50% przewozów na potrzeby Huty Katowice. Przewozimy dla niej około 5 milionów ton. Nasze możliwości są o wiele większe, a więc, żeby rozszerzyć zakres działalnosci już w 2007 roku rozpoczęliśmy prace. Wszystko, by dać klientom możliwości przeładunkowe, magazynowania i przetwarzania – podkreśla Tracichleb.
W planach na najbliższe lata znalazła się m.in. rozbudowana stacji Hrubieszów i wybudowanie nowej stacji „Zamość Majdan LHS” z placem przeładunkowym, jako zaplecza dla biznesu.
– Przystąpienie do tego projektu jest ważnym krokiem w rozwoju naszej spółki. Ten korytarz powstał w celu zapewnienia wymiany transportowej z Chin do Europy Zachodniej pomijając Rosję, przez takie kraje jak Kazachstan, Azerbejdżan, Gruzja, Turcja i Ukraina. PKP LHS jest jedyną firmą w Polsce, która przyłączyła się do tego korytarza. Można powiedzieć, że on zaczyna się na granicy chińsko-kazachskiej, a kończy się w miejscowości Sławków, czyli tam dokąd dochodzi linia szerokotorowa. W ubiegłym roku został uruchomiony pierwszy pociąg testowy. Zakładamy, że przewóz tą drogą będzie wynosił 14 dni – mówi Dariusz Sikora, członek zarządu PKP LHS do spraw Handlu i Eksploatacji.
PKP LHS to najdłuższa w Polsce linia szerokotorowa przeznaczona do transportu towarowego. Jest najdalej wysuniętą na zachód tego typu linią w Europie.
MLac
Fot. pixabay.com