W biznesie jest miejsce na wiarę i moralność – zgodnie twierdzą uczestnicy konferencji o chrześcijańskich inspiracjach w przedsiębiorczości. Okazją do spotkania na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim jest 25-lecie encykliki społecznej Jana Pawła II.
– Trudno sobie wyobrazić prowadzenie działalności bez zaufania – mówi ksiądz profesor Jerzy Gocko z Instytutu Teologii Moralnej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. – Postawy, które w działalności gospodarczej skupiają się tylko na tym, żeby wypracować jak największy zysk, są receptą na bardzo krótką metę.
– Na wiarę w biznesie nie tylko jest miejsce. Ona przede wszystkim mu pomaga – mówi prezes Lubelskiego Towarzystwa Biznesowego, Andrzej Demczuk. – Dzięki niej nasz biznes dotarł do większej grupy ludzi, do darczyńców, ale też do podopiecznych, ludzi, którym pomagamy na co dzień. W każdej działalności gospodarczej łączenie wiary i biznesu nie jest łatwe, ale możliwe.
Encyklika społeczna Jana Pawła II została opublikowana w momencie transformacji ustrojowej w Polsce. Była głosem papieża – odnoszącym się do ówczesnej sytuacji w kraju.
Zalew / opr. ToMa
Fot. www.kul.pl