W sklepach można już kupić papierosy w nowych opakowaniach. Większą część paczki zajmują drastyczne zdjęcia przedstawiające konsekwencje palenia.
Zgodnie z unijną dyrektywną antytytoniową, 65 procent powierzchni opakowania papierosów musi pokrywać ostrzeżenie łączące grafikę z tekstem.
Część specjalistów zwraca uwagę, że palenie jest bardzo silnym uzależnieniem i nawet drastyczne zdjęcia mogą nie mieć wpływu na nałogowych palaczy.
Czy takie drastyczne zdjęcia na paczkach papierosów zniechęcą Polaków do palenia?
Według ekspertów, każda metoda wpływająca na ograniczenie palenia jest dobra.
– W Polsce papierosy wciąż pali jedna czwarta dorosłych obywateli – mówi poranny gość Radia Lublin, dr Marcin Lipowski z Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Do dyskusji na ten temat po 6.00 zaprasza Robert Brzozowiec.
Fot. pixabay.com