W audycji 18 stycznia 2017 roku Pani Teresa z Karmanowic skarżyła się, że operator telekomunikacyjny pozbawił jej udzielanej dotąd dobrowolnie 50% zniżki, żądając od osoby trwale niewidomej zaświadczenia w tak zwanym nowym formacie. Poprosiliśmy Przedstawicielkę Orange Polska o wyjaśnienie sytuacji i otrzymaliśmy zapewnienie (cała rozmowa do wysłuchania tutaj), że takie osoby nie muszą przedstawiać nowych dokumentów, a jedynie powinny w jakikolwiek sposób dostarczyć, czy przesłać posiadany i ważny w tej chwili dokument zaświadczający o tego typu niepełnosprawności. Tymczasem jeszcze podczas emisji audycji zatelefonował do Polskiego Radia Lublin Pan Grzegorz z Kazimierza Dolnego oraz Pani Marzena z Dęblina, którzy poinformowali nas, że Orange żąda jednak od osób trwale niewidomych zaświadczeń w nowym formacie, co stoi w sprzeczności z wcześniejszymi zapewnieniami przedstawicielki Biura Prasowego Orange Polska. W związku z tym prosimy o ustosunkowanie się do tych kolejnych przypadków żądania nowych zaświadczeń, Pana Wojciecha Jabczyńskiego – rzecznika prasowego Orange Polska, pytając także o zasadność praktyki wysyłania do osób niewidomych korespondencji w formie klasycznych pism, zamiast przekazywania niezbędnych informacji na przykład przez pracowników infolinii. Do wysłuchania środowego „Pogotowia radiowego” zaprasza Dariusz Turecki.
Fot. pixabay.com