Już niedługo rozpoczyna się sezon rowerowy

road bike 594164 960 720 9

Powiało wiosną, a fani Lubelskiego Roweru Miejskiego czekają na jego uruchomienie.

Jak po zimie przygotować się do sezonu?

–  Konserwacja zależy od tego, gdzie trzymany był rower. Jeśli było to miejsce suche, gdzie, to myślę, że wystarczy napompować koła, nasmarować łańcuch i można śmigać. Jeśli miejsce było dosyć wilgotne, to dodatkowo można zajrzeć do linek, próbować coś przeregulować. Bardzo możliwe, że coś mogło zaśniedzieć. Trzeba to sprawdzić. Natomiast, jeśli chodzi o rower używany, to myślę, że nie zaszkodzi jakieś głębsze smarowanie. Jeśli pojazd nie widział dwa lata serwisu, to na pewno przydałoby się posmarować piasty, amortyzator. Trzeba dodatkowo wszystko posprawdzać, żeby później nie było jakiś nieporozumień podczas jazdy – mówi Wojtek Martas z Atol-Bike Lublin.

– Rower, czy też wózek rowerowy powinien być wyposażony z przodu przynajmniej w jedno światło pozycyjne barwy białej, a z tyłu w co najmniej jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt i co najmniej jedno światło pozycyjne barwy czerwonej. Cyklista powinien mieć też sprawny hamulec oraz dzwonek ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku – zaznacza Kamil Karbowniczek z Komendy Wojewódzkiej Policji.

– W 2015 roku oszacowaliśmy, że codziennie w szczycie sezonu rowerowego koło 30 000 podróży odbywa się za pomocą roweru, z czego przy ładnej pogodzie aż 7 000 to jazda Lubelskim Rowerem Miejskim – wyjaśnia Krzysztof Kowalik z Porozumienia Rowerowego.

– Rowerzyści są bardzo ważnym elementem w systemie transportowym miasta. Pamiętajmy, że oni oprócz tego, że w przestrzeni zajmują bardzo mało miejsca w stosunku do samochodów, to też nie ma takiego problemu z parkowaniem tych rowerów. Jest to bardzo ekologiczne rozwiązanie, ciche i bezpieczne. System LRM jest bardzo popularny – podkreśla asystent prezydenta Lublina ds. polityki rowerowej i pieszej Aleksander Wiącek.

Lubelski ratusz planuje, że system zacznie znów działać 21 marca, czyli w pierwszy dzień kalendarzowej wiosny. Plany może jednak pokrzyżować marcowa pogoda.

Warto też podkreślić, że Lublin ma najwięcej rowerów w systemie w stosunku do liczby mieszkańców.

JaSł / opr. PaW

Fot. archiwum

 

CZYTAJ: Rower cargo ponownie na ulicach Lublina

Exit mobile version