Komisja Europejska wydała decyzję zatwierdzającą dofinansowanie unijne dla modernizacji linii kolejowej nr 7 na odcinku Warszawa Wschodnia – Otwock. Dzięki temu podróż z Lublina do stolicy będzie trwała krócej niż do tej pory.
Oznacza to, że cały szlak kolejowy z Lublina do Warszawy otrzyma unijne wsparciem, bo już w lutym Komisja zgodziła się na finansowanie odcinka Otwock–Lublin.
Wiceminister rozwoju Witold Słowik informuje, że całkowity koszt tego projektu wynosi 694 miliony złotych, w tym dofinansowanie unijne to 400 milionów złotych. Natomiast koszt daleko idącej modernizacji i rozbudowy całej linii kolejowej pomiędzy Lublinem i Warszawą Wschodnią wyniesie prawie 5 mld zł. Jest to jedna z największych inwestycji w tej perspektywie unijnej.
To będzie również jedna z ważniejszych inwestycji komunikacyjnych w województwie lubelskim. Przebudowa dużego fragmentu trasy kolejowej z Lublina do Warszawy ma się rozpocząć za 3 miesiące. Szlak dla ruchu pociągów zostanie zamknięty 11 czerwca.
Jak pierwszy zostanie zamknięty odcinek Lublin-Pilawa. Później kolej zamknie szlak Pilawa-Otwock.
Niestety dla pasażerów oznacza to konieczność korzystania z objazdu przez Łuków – z pominięciem Puław i Dęblina – i wydłużenie podróży do stolicy o 40 minut.
24 kilometrowy odcinek Otwock-Warszawa będzie zmodernizowany po zakończeniu prac na odcinku Lublin-Otwock.
TSpi / IAR
Fot. archiwum