Lubelski ratusz rozpoczął sprzątanie miasta po zimie. W akcję zaangażowane są między innymi Zarząd Dróg i Mostów, straż miejska i Wydział Gospodarki Komunalnej.
Wiosenne porządki rozpoczęły się od ulic.
– Dbamy, aby na bieżąco były naprawiane. Ze względu na panujące temperatury naprawy są naprawami tymczasowymi, ale staramy się, żeby do szeroko rozumianych szkód dochodziło, jak najmniej. Do chwili obecnej bieżące wydatki to ponad 300 000 złotych – mówi Adam Borowy z Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie.
Łącznie remonty dróg po zimie będą kosztować 4 miliony złotych.
Miasto ma również wydzielone środki na usuwanie dzikich wysypisk śmieci. Wyszukiwaniem takich miejsc zajmuje się straż miejska.
– Część z tych wysypisk to nie tylko śmieci komunalne, ale i poremontowe. Firmy, które przeprowadzają remonty w domach pozbywają się w taki sposób gruzu i odpadów. Będziemy starali się identyfikować te firmy – mówi komendant Straży Miejskiej Miasta Lublin Jacek Kucharczyk.
W zeszłym roku uprzątnięcie dzikich wysypisk śmieci kosztowało miasto ponad 800 000 złotych.
Mijająca zima okazała się wyjątkowo kosztowna. Na utrzymanie ulic wydano ponad 8 mln złotych. To o 2-3 mln więcej, niż w poprzednich sezonach.
Jak co roku mieszkańcy Lublina mogą zgłaszać miejsca, które wymagają uporządkowania pisząc na adres: czysto@lublin.eu.
KosI
Fot. archiwum