Nie od dziś klienci ZUS-u narzekają na niezrozumiały dla przeciętnego obywatela urzędowy język korespondencji oraz długie i skomplikowane formularze. Niedługo jednak mają one już być prostsze i bardziej zrozumiałe.
– W kwietniu w ramach akcji „Prosto z ZUS” poznamy efekty zmian w języku, jakim zwraca się do nas urząd i uproszczeń w formularzach – mówi rzecznik regionalny ZUS w Lublinie Małgorzata Korba. – Mają być krótsze i pisane prostszym językiem, mamy w nie wpisywać mniej informacji niż do tej pory.
Wersje próbne nowych formularzy przetestowało pięć i pół tysiąca klientów ZUS, oceniając je na czwórkę. Oddziały regionalne otrzymają je w połowie kwietnia. Zmiany obejmą też formularze niezbędne dla przechodzących od 1 października na emeryturę. – Nad wnioskiem o przyznanie emerytury pracujemy bardzo intensywnie – informuje Małgorzata Korba.
ZUS redukuje jednocześnie liczbę formularzy znajdujących się w obiegu. Dotąd było ich około 60. Docelowo ma być mniej niż 40.
JB
Fot. archiwum