Kondycja współczesnego czytelnictwa i sposoby popularyzacji czytania były tematem spotkania lubelskich naukowców, nauczycieli i bibliotekarzy. Uczestnicy konferencji rozmawiali głównie o czytelnictwie wśród młodzieży.
– Uczniowie często niechętnie sięgają po lektury, bo czują się zmuszani. Uczniowie stwierdzają, że lektury są nieciekawe. Kolejny argument, bardzo istotny, to kwestia języka, który dla tych młodych ludzi jest nieprzejrzysty – mówi Bożenna Jankiewicz ze Stowarzyszenia Nauczycieli Polonistów w Lublinie.
Nauczyciele wspólnie zastanawiali się nad sposobami ciekawszego omawiania lektur podczas zajęć szkolnych.
– Jednym ze sposobów jest przybliżanie lektur do doświadczeń uczniowskich. Próbuję zawsze u nich poszukiwać odczuć, które kojarzą im się z przeżyciami młodego człowieka – dodaje Bożenna Jankiewicz.
Konferencja została zorganizowana przez Lubelskie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz Wojewódzką Bibliotekę Publiczną im. Hieronima Łopacińskiego w Lublinie.
MaK
Fot. pixabay.com