Blisko 40 wystawców reprezentujących tematykę szeroko rozumianego lifestyle’u (z ang. styl życia) i charakterystyczne dla Centrum Spotkania Kultur w Lublinie – stanowiska w formie loftowych kubików na kółkach. W takiej formie odbędzie się pierwsza edycja East and Art, która startuje już 2 czerwca.
Głównym punktem wydarzenia będzie Noc Concept Store’ów, w ramach Nocy Kultury, podczas której blisko 40 firm i marek zaprezentuje swoją twórczość w przestrzeniach CSK.
– Concept Store to idea, którą wpisaliśmy w koncepcję funkcjonowania tej instytucji. To też miejsce designu, związane ze wzornictwem. Trochę taką komercjalizacją kultury – mówi dyrektor CSK, Piotr Franaszek (na zdjęciu).
Impreza ma przede wszystkim pokazywać nowoczesny design, modę i inne dziedziny życia związane z projektowaniem i sztuką.
– To nie tylko sklepiki, ale także wydarzenia towarzyszące – podkreśla Barbara Wybacz z CSK – Zorganizowaliśmy różnego rodzaju pokazy i warsztaty. Tym razem postawiliśmy na mistrzów florystyki i cukiernictwa. Pojawią się tatuażyści, którzy będą przybliżać swoją pracę. Odbędzie się również pokaz fryzur i makijażu.
Dodatkowo w trakcie trwania festiwalu będzie można przyjrzeć się customowym motocyklom czy rowerom oraz wziąć udział w warsztatach z jazdy na deskorolce.
Impreza startuje w piątek 2 czerwca i potrwa do niedzieli 4 czerwca. Równolegle, na placu Teatralnym w Lublinie, odbywać się będą Targi Turystyczne.
JaSło
Fot. archiwum