Od 11 czerwca do Warszawy dojedziemy przez Łuków

pociag 4

Za kilka dni – w niedzielę, 11 czerwca – rozpoczyna się modernizacji linii kolejowej nr 7 na odcinku Lublin – Pilawa. Zostanie ona zamknięta na prawie 20 miesięcy.
W wyniku tego pociągi z Lublina do Warszawy pojadą przez Lubartów, Parczew, Radzyń Podlaski, Łuków, Siedlce i Mińsk Mazowiecki z postojami we wszystkich tych miejscowościach. – Z Łukowa pojedzie w sumie 10 par pociągów do stolicy, natomiast na trasie z Warszawy do Lublina będzie kursowało 8 par pociągów. Te najszybsze pokonają tę trasę w czasie 2 godzin 48 minut – informuje Karol Jakubowski z Polskich Linii Kolejowych.

W wyniku zmian wydłuży się podróż do stolicy dla mieszkańców Puław, Dęblina czy Nałęczowa. – W tych dwóch pierwszych miastach zostanie wprowadzona komunikacja zastępcza. Autobusy dowiozą pasażerów do Łukowa, gdzie podróżni przesiądą się do pociągów w kierunku Warszawy. Natomiast podróżni z Nałęczowa skorzystają z autobusów kursujących do Lublina i tam będą na nich czekały składy do stolicy – dodaje Karol Jakubowski.

Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego przeznaczył na zastępczą komunikację na trasie Lublin – Nałęczów – Puławy – Dęblin ponad 660 tysięcy złotych. – Autobusy nie dojadą jednak do wszystkich miejscowości wcześniej obsługiwanych przez kolej – mówi rzecznik marszałka Beata Górka. – Ominą one dwie z nich: Stasin Polny i Czesławice. Nie ma możliwości, żebyśmy w tych akurat miejscach zrobili komunikację zastępczą z różnych względów: droga w Stasinie nie ma dalszego biegu, z w kolei w Czesławicach jest już komunikacja, z której można skorzystać.

– Do Stasina pojedziemy komunikacją miejską – informuje Paweł Paszko z Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie. – Do tej miejscowości zostanie wydłużona linia 54. Pojedzie tam w dzień powszedni 10 par kursów. Natomiast od 1 lipca w weekendy do Stasina dotrze linia 12.

– Modernizacja wpłynie również na pociągi jadące z południa i zachodu Polski – dodaje Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity. – Pasażerowie z Krakowa, Kielc, Wrocławia i Katowic dojadą pociągami do Dęblina. Stamtąd zostaną zabrani autobusową komunikacją zastępczą do Lublina. Autokary po drodze zatrzymają się również w Nałęczowie i Puławach.

W wyniku modernizacji podróż najszybszym pociągiem z Lublina do Warszawy będzie trwała półtorej godziny. Wartość całej inwestycji szacowana jest na ponad 3,5 mld zł.

TSpi

Fot. archiwum

Exit mobile version