Górnik Łęczna zajął ostatnie miejsce w tegorocznym rankingu biznesowym „Ekstraklasa Piłkarskiego Biznesu”, przygotowanym przez firmę doradczą EY i spółkę Ekstraklasa S.A.
W klasyfikacji finansowej klubów Ekstraklasy, podobnie jak w dwóch poprzednich edycjach raportu, Górnik zajął odległe 15. miejsce, czyli ostatnie spośród drużyn, które udostępniły dane.
W rywalizacji sportowej Górnik też uplasował się na 15. miejscu, co oznaczało spadek i obecne występy w I lidze. W sezonie 2016/2017 przychody ze sprzedaży Górnika wyniosły 16,5 mln złotych, czyli o 20%. więcej w stosunku do poprzedniego roku. Udział sponsorów i reklamy wyniósł w nich aż 51%.
Klub zakończył sezon notując zysk netto w wysokości 253 tys. złotych.
Mecze łęcznian oglądała na stadionie w Lublinie zdecydowanie najmniejszą liczba kibiców spośród wszystkich klubów ekstraklasy. Średnia frekwencja wyniosła jedynie 3 648 osób.
AR
Fot. archiwum