Polska pozostaje liderem w popularyzacji wtyczek blokujących reklamy w Internecie – wynika z najnowszego raportu spółki OnAudience.com, prezentującego dane z ponad 60 rynków świata. Według raportu w polskim Internecie blokowanych jest 46 % wszystkich wyświetlanych reklam, co daje ośmioprocentowy wzrost rok do roku. Zdaniem prof. Katarzyny Markiewicz to efekt m.in. coraz większej świadomości manipulacji w tego typu przekazach.
Na drugim miejscu znalazła się Grecja z 44 % blokowanych wyświetleń, a na trzecim Norwegia, gdzie blokuje się ich 42 %. Kolejne miejsca należą do Niemiec (41 %) i Danii (40 %). Wysoką pozycję w rankingu zajęła również Wielka Brytania, gdzie blokowanych jest 39 % reklam. Dlaczego Polacy tak bardzo nie lubią reklam?
O tym w „Dzień dobry Radio” od godziny 6.00. Zaprasza Dorota Choma.
Fot. pixabay.com