Posłanka Platformy Obywatelskiej Joanna Mucha odnosi się do kontrowersyjnej – zdaniem niektórych – reklamy lubelskiej szkoły „Władcy Dróg”. Powieszony na ogrodzeniu baner głosi, że „orgazm u kobiety trwa 4 razy dłużej niż u mężczyzn, tak jak parkowanie…”. Pod spodem jest jeszcze dopisek: „nie dotyczy to naszych kursantów”.
Posłanka mówi, że „to oburzające działanie, które powiela negatywne stereotypy o kobietach”: – Moim zdaniem jest to absolutnie głupie i mam nadzieję, że ta szkoła bardzo szybko wycofa się z tej reklamy, bo bardzo szybko straci połowę swoich klientów, czyli kobiety.
Firma broni reklamy i twierdzi, że nie ma w niej nic złego. – My łamiemy stereotypy – mówi współwłaściciel szkoły nauki jazdy „Władcy Dróg”, Michał Fijałkowski. – Pokazaliśmy pewien stereotyp, że kobieta gorzej parkuje, pod spodem dodając, że nie dotyczy to naszych kursantów. Całość należy czytać tak, że łamiemy ten stereotyp, a nie go powielamy. Zupełnie nierozsądne z naszej strony byłoby krytykowanie naszych klientów.
Wspomniany baner na płocie przy ul. Nałęczowskiej w Lublinie wisi już od mniej więcej pół roku.
MaTo
Fot. archiwum