Akcelerator pomoże uczelniom i ludziom z pomysłami

edcamp

Z jednej strony ludzie, którzy wpadli na innowacyjne rozwiązania, ale nie wiedzą, czy znajdą klientów. Z drugiej instytucje potrzebujące konkretnego rozwiązania, ale nie potrafiące znaleźć firmy, która wykona dla nich takie zamówienie. Pomocne w tym przypadku są tzw. akceleratory, czyli organizacje, których zadaniem jest połączenie odbiorców technologii z ich dostawcami. Jeden z nich, eduLAB, rozpoczął właśnie drugą edycję swojego programu, którego celem jest pomoc uczelniom.

– eduLAB yo pierwszy w Polsce akcelerator skierowany do sektora edukacji – wyjaśnia Anna Piwko z akcelatora. – Naszym celem jest wypracowanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych dla uczelni i ośrodków naukowych.

– Akcelerator to miejsce, gdzie możemy przyjść ze swoim pomysłem na biznes, a my pomożemy go rozwinąć, przetestować i sprawdzić, czy nadaje się do wdrożenia – dodaje Judyta Węgłowska, mentor technologiczny z eduLAB. – Nasz projekt zajmuje się szeroko rozumianą tematyką edukacji. Zapraszamy start-upy lub osoby, które mają pomysł na rozwiązania, jakie można wdrożyć na uczelni, aby usprawnić jej funkcjonowanie. Drugą stroną projektu jest przedstawianie przez same szkoły wyższe wyzwań i ich codziennych problemów, a nasze zespoły interdyscyplinarne pomogą znaleźć na nie rozwiązanie.

– Szukamy osób, które chcą zmieniać świat, są otwarte na nowe idee, kreatywne. Ale idealną sytuacją jest, gdy przychodzą do nas całe zespoły, bo dany proces wymaga nie tylko jednej osoby, pomysłodawcy, ale całej grupy, która go zrealizuje – stwierdza Anna Piwko.

W tym tygodniu akcelerator organizuje w Lublinie EdCAMP, czyli wydarzenie, podczas którego można zaprezentować swoje pomysły i zapytać się mentorów, na ile wdrożenie tych propozycji jest wykonalne. – Podczas takiego wydarzenia zespoły pracują też nad określeniem rozwiązaniem jakiegoś problemu. Mogą przez 12 godzin zapytać o opinię, przetestować swoje rozwiązania i później je zaprezentować. Walczą o możliwość finansowania realizacji projektu. A takie wsparcie może sięgać nawet 1 mln zł. Obejmuje ono również miesięczne pensje dla członków zespołu. Wspieramy projekt również technologicznie. Ponadto gwarantujemy pierwszego klienta. A jego znalezienie jest głównym problemem start-upowców – opowiada Anna Piwko.
EdCAMP odbędzie się w najbliższy czwartek (19.10) w Instytucie Informatyki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, przy ul. Akademickiej 9. Początek o godzinie 9.00.
A jedną z uczelni, która zgłosiła się do tej edycji programu, jest właśnie Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Start-upy, które chcą opracować rozwiązanie dla tej lub innej uczelni, mogą się zgłaszać do 20 listopada. Poza tym podczas EdCAMP-u UMCS zaprezentuje, jakiego rozwiązania oczekuje od uczestników konkursu. Szczegóły wydarzenia można znaleźć na stronach: edulab.io i www.facebook.com.

KosI / opr. ToMa

Fot. www.facebook.com.

Exit mobile version