Beton lepszy niż asfalt? W Lublinie o drogach przyszłości

drogggga

O zastosowaniu betonu w budownictwie komunikacyjnym, rozmawiają dziś (25.10.) w Lublinie naukowcy, inwestorzy i samorządowcy. Chodzi o stworzenie platformy wymiany doświadczeń dla wszystkich podmiotów zainteresowanych efektywną budową dróg w województwie lubelskim. 

Beton w infrastrukturze drogowej jest coraz częściej wykorzystywany także w naszym regionie.

– Nie chcemy w tej chwili asfaltu zastępować zupełnie betonem. Jednak jako województwo lubelskie jesteśmy jednymi z pierwszych, którzy zaczęli stosować beton na drogach – mówi dr inż. Janusz Bohatkiewicz, kierownik Katedry Dróg i Mostów Politechniki Lubelskiej. Jak dodaje, jedną z pozytywnych cech betonu jest wysoka trwałość.

Z betonu zostanie zbudowana m.in. część drogi ekspresowej S17 z Lublina do Warszawy.

Ale najwięcej dróg lokalnych w technologii betonowej znajduje się w południowej Polsce. O trwałość tego typu rozwiązań przekonuje Leszek Skowron, wójt gminy Korzenna. W tej gminie, położonej w województwie małopolskim, jest aż 55 km dróg betonowych. – Stwierdziliśmy, że ta technologia w dłuższej perspektywie bardziej nam się opłaca. Takie drogi nie wymagają remontów oraz nakładów konserwacyjnych. Tego zaś nie można powiedzieć o technologii asfaltowej. Na powstałych w niej drogach po zimie zawsze jest katastrofa – tłumaczy.

I Lubelska Konferencja Dróg Betonowych odbywa się na Wydziale Architektury i Budownictwa Politechniki Lubelskiej przy ul. Nadbystrzyckiej w Lublinie.

SzyK

Fot. pixabay.com / pollub.pl

Exit mobile version