W Lublinie rozmawiają o działalności edukacyjnej muzeów utworzonych w przestrzeniach poobozowych

pedagogika pamieci2017 cover

Jak pamiętać? Jak uczyć? O teorii i praktyce edukacji historycznej w miejscach zbrodni nazistowskich rozmawiają uczestnicy międzynarodowej konferencji w Państwowym Muzeum na Majdanku. Spotkanie to także okazja do dyskusji na temat istoty historycznego uczenia, szczególnie w kontekście  polskiej i niemieckiej kultury pamięci.

– Żyjemy w czasach, gdy pamięć komunikacyjna przekształca się w kulturową – podkreśla dyrektor Muzeum na Majdanku Tomasz Kranz. – Muzea stają się miejscami pamięci, które są podmiotami kultury historycznej – dodaje.

Sesja trwa dwa dni. Jutro (06.10) uczestnicy poznają tendencje w szkolnym i pozaszkolnym nauczaniu historii II wojny światowej w Polsce i w Niemczech. Udział w konferencji biorą historycy, pracownicy muzeów, a także przedstawiciele organizacji młodzieżowych i nauczyciele.

MaG

Fot. nadesłane

Exit mobile version