Lubelskie Hospicjum dla Dzieci im. Małego Księcia dostało produkty za ponad 32 tysiące złotych. To efekt akcji prowadzonej przez popularną drogerię. Każdy, kto zrobił w niej zakupy i miał zainstalowaną aplikację sklepu, wspierał lokalną instytucję charytatywną.
– Na początku ludzie podchodzili niechętnie. Gdy mówiliśmy, że mogą wesprzeć hospicjum to chętniej wyciągali telefony. Mówili, że mogą poświęcić te 3 minuty na zainstalowanie aplikacji – mówi Karolina Wawer, pracownica sklepu przy ul. 1 Maja w Lublinie.
To pracownicy sklepów wskazywali, jaką organizację będzie wspierał dany sklep. W województwie lubelskim najwięcej środków zostało przekazanych dla Hospicjum dla Dzieci im. Małego Księcia.
– W skali roku wydajemy na takie produkty ok. 600 tysięcy złotych, dziś otrzymaliśmy ponad 5% tej sumy. Dzięki temu możemy tę kwotę zaoszczędzić – przyznaje ojciec Filip Buczyński, prezes i założyciel lubelskiego hospicjum.
Tegoroczna akcja trwała od 10 kwietnia do 31 października. Wzięło w niej udział 1227 sklepów w całej Polsce. Łączna wartość darowizn to blisko 3,5 miliona złotych. W 2018 roku planowana jest podobna akcja.
MazA
Fot. Aleksandra Mazur