Są dwie koncepcje zagospodarowania rejonu dworca metropolitalnego w Lublinie. Do 6 grudnia każdy może zgłaszać swoje uwagi i propozycje do prac architektów.
W ramach budowy Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego zmieni się przestrzeń w obrębie ulic: Młyńska, Gazowa, Krochmalna, Dworcowa, 1-go Maja oraz Pocztowa. Zmiany dotkną jezdnie, chodniki, ścieżki rowerowe, nowo projektowaną zieleń i małą infrastrukturę. Nowy wygląd otrzyma również plac Dworcowy, który po całkowitym usunięciu ruchu kołowego stanie się deptakiem połączonym wizualnie oraz funkcyjnie z głównym wejściem do dworca kolejowego. Powstanie układ nowych dróg przewidzianych w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, które usprawnią ruch i komunikację nowego Dworca Metropolitalnego, centrum Lublina oraz terenów ekspozycyjnych Targów Lublin.
– To jedna z najbardziej potrzebnych Lublinowi inwestycji, która poprawi jakość przestrzeni i obsługi pasażerów w rejonie obecnego dworca PKS i PKP – mówi prezydent Lublina, Krzysztof Żuk.
W ramach projektu powstanie także nowy budynek dworca autobusowego wraz z peronami, który będzie mógł sprawnie obsługiwać autobusy komunikacji miejskiej oraz pozamiejskiej, jak również dalekobieżnej. Na terenie wokół budynku dworca powstanie około 85 miejsc postojowych dla autobusów i busów komunikacji miejskiej i zamiejskiej, w tym miejsca pod pętle komunikacji miejskiej oraz stanowiska do ładowania trolejbusów. W otoczeniu budynku dworca powstaną parkingi tzn. KISS & RIDE, natomiast pod budynkiem dworca powstanie podziemny parking na 200 pojazdów.
Obie koncepcje dworca oglądać można na stronie internetowej miasta Lublin /fot./. Budowa dworca ma rozpocząć się w 2020 roku i potrwa 3 lata.
PaSe / opr. SzyMon