Zakład Ubezpieczeń Społecznych zakończył wysyłkę listów, w których informuje przedsiębiorców o ich nowych numerach rachunków do opłacania składek. W każdym liście jest informacja o indywidualnym numerze rachunku składkowego. Stare konta ZUS będą działać tylko do końca grudnia. Jednak wielu przedsiębiorców wciąż nie odebrało korespondencji.
W naszym regionie ZUS rozesłał 132 tysiące listów poleconych. 105 tysięcy z nich trafiło do płatników składek, m.in.: prowadzących firmy, rodziców opłacających składki za nianię oraz osób, które ubezpieczyły się dobrowolnie. Pozostałe 27 tysięcy listów ZUS wysłał do tych, którzy mają jeszcze do spłacenia długi składkowe.
– W skali województwa lubelskiego listu nie odebrało prawie 4 tysiące płatników składek. Teraz wyjaśniamy dlaczego tak się stało i będziemy starali się jeszcze raz dotrzeć do przedsiębiorców – informuje Małgorzata Korba, rzecznik regionalny Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w województwie lubelskim. – Informację o nowym numerze rachunku składkowego można otrzymać nie tylko z listu z ZUS-u. Wystarczy wejść na stronę internetową www.eskladka.pl, gdzie działa już wyszukiwarka numerów rachunków składkowych. O swój numer można zapytać w każdej placówce ZUS oraz Centrum Obsługi Telefonicznej (22 560 16 00).
W piśmie z ZUS-u są też informacje o zmianach w rozliczaniu składek, które wejdą w życie w styczniu. Przedsiębiorca może łatwo sprawdzić, czy otrzymany numer rachunku faktycznie należy do niego, ponieważ ostatnie 10 cyfr numeru to jego NIP.
Od 1 stycznia 2018 roku każdy przedsiębiorca będzie wpłacał składki na swój własny numer rachunku – jednym przelewem miesięcznie.
PaSe
Fot. nadesłane