Poprawia się jakość obsługi w polskich urzędach – tak wynika z danych najnowszego badania Centrum Badania Opinii Społecznej. Najlepiej w tym zestawieniu wypada Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
– Coraz więcej osób ma kontakt z ZUS-em – mówiła na antenie Polskiego Radia Lublin Małgorzata Korba (na zdjęciu), rzecznik regionalny Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w województwie lubelskim. – To nie jest skostniały urząd, w którym ważna jest tylko biurokracja. Staramy się, by obsługa była sprawna, rzetelna, kompetentna i życzliwa. Chcemy, by klienci mogli swoje sprawy załatwić jak najszybciej. Wyniki badania bardzo cieszą – przyznała. Z gościem rozmawiał Tomasz Nieśpiał.
– Wniosków emerytalnych, wynikających z obniżenia wieku emerytalnego w ostatnich miesiącach było bardzo wiele. 20 tysięcy nowych emerytów w samym województwie lubelskim to ogromna liczba. ZUS rozpatrzył już większość wniosków i wydał ponad 14 tysięcy decyzji przyznających emerytury oraz wypłaty emerytur – zaznaczyła.
– Od 1 stycznia 2018 roku wchodzi w życie tzw. e-składka. To jeden przelew od przedsiębiorcy do ZUS-u zamiast trzech lub nawet czterech. W nowym roku możliwość popełniania tu błędu praktycznie zniknie. Wystarczy bowiem wpisać poprawnie swój indywidualny numer rachunku składkowego oraz łączną kwotę składek, którą podzieli sam zakład. Tym samym pieniądze na 100% wpłyną na właściwe konto. Wszelkie szczegóły związane ze zmianami znajdują się na stronie internetowej www.eskladka.pl – wyjaśnił gość.
– Od 1 lipca 2018 roku lekarze będą wystawiać wyłącznie elektronicznie zwolnienia. To wygoda dla pracodawcy, pracownika oraz medyka. Cały obieg dokumentacji związanej z chorobą będzie się bowiem odbywał przez Internet – podsumowała Małgorzata Korba.
ToNie / opr. MatA
Fot. PaW