Lublin staje się modny

002 1486

Wręczenie Pokojowej Nagrody Nobla to każdego roku jedno z najbardziej prestiżowych i obserwowanych wydarzeń na świecie. Uroczystość – oprócz swojego najważniejszego celu – staje się też okazją dla organizatorów do zaprezentowania możliwości i atrakcji turystycznych zarówno Oslo, jak i całej Norwegii.

Pokojowa Nagroda Nobla w tym roku trafiła do Międzynarodowej Kampanii na rzecz Zniesienia Broni Nuklearnej. W jej skład wchodzą przedstawiciele ponad stu krajów. W ceremonii wręczania uczestniczyli przedstawiciele środowisk dyplomatycznych, politycznych oraz biznesowych z całego świata. Jedną z firm branży PR była Agencja Reklamowa Cumulus z Lublina. Reprezentował ją dyrektor zarządzający Jan Matysik, który był gościem rozmowy na antenie Polskiego Radia Lublin. Jak za pomocą ważnych wydarzeń promować miasta i regiony? – pytał Wojciech Brakowiecki.

– W tym szczególnym czasie Oslo staje się wyjątkowo piękne oraz kosmopolityczne i prezentuje wówczas niezwykłe koncerty, wydarzenia i atrakcje. Jeżeli w Lublinie miałoby się odbyć podobne wydarzenie, z pewnością znalazłoby się wiele firm i przedsiębiorców, organizatorów wydarzeń artystycznych i kulinarnych, którzy mogliby włączyć się w przygotowanie tak dużej imprezy – mówił gość.

– Urząd Miasta Lublin oraz Lublin & Region Convention Bureau (Lubelskie Convention Bureau) już próbują organizować takie wizyty studyjne. Są one przeznaczone zarówno dla branży eventowej, jak i dziennikarzy, który później piszą pozytywne dla województwa lubelskiego artykuły. Spotkań tego typu jest jednak za mało – dodał.

– Jeszcze kilka lat temu standardową metodą pozyskiwania zainteresowania turystów było w Polsce wykupywanie billboardów. Wówczas w Warszawie każde miejsce musiało mieć swoją reklamę. Dzisiaj miasta i regiony bardziej strategicznie podchodzą do tematu pozyskiwania inwestorów, organizatorów kongresów i konferencji. Trzeba bezpośrednio dotrzeć do głównych decydentów, czyli do osób, które decydują o lokalizacji danego wydarzenia. Warto przy tej okazji zaprezentować ofertę kulinarną (w Lublinie nie są to tylko cebularze), pokazać zabytki godne odwiedzenia (np. Kaplica Trójcy Świętej w Lublinie) oraz pochwalić się współczesną architekturą (Centrum Spotkania Kultur w Lublinie)  – mówił gość Radia Lublin.

– Lublin jest fantastyczną alternatywą dla dużych miast do organizowania różnego typu spotkań właśnie tutaj. Miasto i cały region mają tak dużo do zaproponowania, że tego tupu wizyt powinno być tu coraz więcej. Lublin to wspaniała destynacja turystyczna. Staje się on bardzo modny. Trzeba wykorzystać tę dobrą passę – podsumował Jan Matysik.

WB / opr. MatA

Fot. pixabay.com

Exit mobile version