W wirze przedświątecznych zakupów nietrudno o błędy. Rzecznicy konsumentów apelują: sprawdzajmy warunki promocji, kupujmy z rozmysłem i pamiętajmy, że nie możemy dokonać zwrotu towaru w sklepie stacjonarnym.
– Zwracajmy uwagę zwłaszcza na ukryte koszty kredytów i rat – radzi Miejski Rzecznik Konsumentów w Zamościu, Katarzyna Mazur. – Trzeba sprawdzić i zwrócić uwagę na to, jaki jest całkowity koszt, czyli ile otrzymujemy pieniędzy lub za jaką wartość kupujemy, a ile trzeba za produkt zapłacić lub w jakiej wysokości spłacić kredyt – wyjaśnia. – Nie tylko banki oferują nam możliwość dostępu do dodatkowych środków. Należy sprawdzać, czytać umowę i nie podpisywać bez sprawdzenia. Jeżeli czegoś nie rozumiemy . nie podpisujmy.
W razie wątpliwości – porad prawnych udzielają miejscy i powiatowi rzecznicy konsumentów oraz Inspekcja Handlowa.
Można też pisać na adres porady@dlakonsumentow.pl lub zadzwonić pod numer infolinii 801 440 220 czynnej od poniedziałku do piątku między godziną 8.00 a 18.00.
AlF / opr. KS
Fot. pixabay.com