Nie było odwołań przetargowych na budowę ekspresówki z Lublina do Kraśnika. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad może więc podpisać umowy z wykonawcami. Stanie się to prawdopodobnie w lutym, po zakończeniu kontroli Urzędu Zamówień Publicznych.
Na odcinek od węzła Lublin Węglin do węzła Niedrzwica Duża o długości około 12 kilometrów najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum Aldesa Construcciones Polska. Koszt inwestycji to ponad 312 mln złotych. Ta sama firma wybuduje również – za ponad 319,5 mln złotych – obwodnicę Kraśnika o długości około 10 kilometrów.
Na 20-kilometrowy odcinek od węzła Niedrzwica Duża do węzła Kraśnik Północ wejdzie firma Mota-Engil. Wartość prac to prawie 500 mln złotych.
Dwujezdniowa ekspresówka ominie Niedrzwicę Dużą, Niedrzwicę Kościelną i Sobieszczany. Zaplanowano budowę 5 węzłów drogowych, 32 mostów i wiaduktów, 3 kładek dla pieszych i 9 przejść dla zwierząt.
Kierowcy wjadą na nową trasę w 2021 roku.
TSpi
Fot. archiwum