Kończą się prace na odcinku kolejowym Lublin – Lublin Zemborzyce. W marcu ruszą roboty między Lublinem Zemborzycami a Kraśnikiem.
Ten największy projekt Programu Operacyjnego Polska Wschodnia ruszył latem ubiegłego roku. Na odcinku Lublin – Lublin Zemborzyce przebudowano już m.in. ponad 5 km torów, wymieniono ponad 11 tysięcy podkładów i zamontowano rozjazdy. Trwają roboty przy modernizacji toru. Zakończenie tego etapu planowane jest w kwietniu.
W kolejnym etapie inwestycji przebudowany zostanie odcinek Lublin Zemborzyce – Kraśnik. W marcu PLK przystąpią do modernizacji torów i peronów na poszczególnych przystankach. Będą montowane słupy i sieć trakcyjna. Prace między Kraśnikiem a Lublinem Zemborzycami potrwają do końca wakacji.
We wrześniu roboty przeniosą się na odcinek Kraśnik – Zaklików. W sumie powstanie 6 nowych obiektów zasilania sieci trakcyjnej. Budowa rozpocznie się w przyszłym roku i będzie ostatnim etapem modernizacji, która ma umożliwić kursowanie bardziej wydajnych i ekologicznych pociągów elektrycznych.
Całkowity koszt projektu to 367 mln zł.
ZAlew
Fot. pixabay.com