Modernizacja torów kolejowych koło Lublina. Wkrótce kolejny etap prac

try

Kończą się prace na odcinku kolejowym Lublin – Lublin Zemborzyce. W marcu ruszą roboty między Lublinem Zemborzycami a Kraśnikiem.

Ten największy projekt Programu Operacyjnego Polska Wschodnia ruszył latem ubiegłego roku. Na odcinku Lublin – Lublin Zemborzyce przebudowano już m.in. ponad 5 km torów, wymieniono ponad 11 tysięcy podkładów i zamontowano rozjazdy. Trwają roboty przy modernizacji toru. Zakończenie tego etapu planowane jest w kwietniu.

W kolejnym etapie inwestycji przebudowany zostanie odcinek Lublin Zemborzyce – Kraśnik. W marcu PLK przystąpią do modernizacji torów i peronów na poszczególnych przystankach. Będą montowane słupy i sieć trakcyjna. Prace między Kraśnikiem a Lublinem Zemborzycami potrwają do końca wakacji.

We wrześniu roboty przeniosą się na odcinek Kraśnik – Zaklików. W sumie powstanie 6 nowych obiektów zasilania sieci trakcyjnej. Budowa rozpocznie się w przyszłym roku i będzie ostatnim etapem modernizacji, która ma umożliwić kursowanie bardziej wydajnych i ekologicznych pociągów elektrycznych.

Całkowity koszt projektu to 367 mln zł.

ZAlew

Fot. pixabay.com

Exit mobile version