Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło konkurs „Nauczyciel – innowator”. Wśród jego zwycięzców, jako jedyna osoba z województwa lubelskiego, znalazła się nauczycielka matematyki w Szkole Podstawowej nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi im. Adama Mickiewicza w Zamościu, Aleksandra Luchowska-Bartnik.
Nauczyciele startujący w konkursie mieli za zadanie przygotować scenariusz zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, a następnie nagrać lekcję przeprowadzoną na jego podstawie.
– Tematem mojej lekcji była „Kolejność wykonywania działań”. Były to zajęcia powtórzeniowe w V klasie szkoły podstawowej. Ich scenariusz został wymyślony całkowicie przeze mnie. Pokazaliśmy na nich, jak stosuje się tablicę interaktywną, kilka rodzajów aplikacji. Skorzystaliśmy ze strony internetowej, na której tworzy się quizy. Uczniowie się później na nią logowali i zaznaczali na swoim telefonie prawidłowe odpowiedzi.
Nagrania materiałów wideo i ich montażu dokonał były uczeń pani Aleksandry, obecny licealista Michał Górski. – Kiedy chodziłem do szkoły podstawowej nie było jeszcze takich możliwości. Wszystko zmienia się i zmierza ku lepszemu. Pozazdrościłem młodszym kolegom tych sprzętów i tego, że można na lekcji wyjąć telefon i ucząc się, jednocześnie dobrze się bawić.
– Im więcej aktywności na lekcji, tym są one ciekawsze i bardziej przyjemne dla uczniów. Nawet ci słabsi trzy razy szybciej podejdą do tablicy interaktywnej – dodaje nagrodzona nauczycielka.
– Taka nauka jest bardzo fajna i przyjemna. Bardzo wspomaga naszą wiedzę i umiejętności. To zabawa połączona z nauką i z tych tematów wiele się pamięta. Pani Ola bardzo fajnie prowadziła lekcje z ułamkami. Miała pomysł, żeby lepiej je zrozumieć poprzez przynoszenie do szkoły klocków lego. Każdy miał swój zestaw. Układaliśmy je odpowiednio na dużej planszy i przez to lepiej się zapamiętywało. Kto nie chciałby się bawić na lekcji matematyki? – mówią jej uczniowie.
Matematyka więc młodym ludziom nie jest straszna, gdy znajdzie się z nimi wspólny język.
AlF / opr. ToMa
Fot. Aleksandra Flis
A jak wyglądała nagrodzona lekcja, można zobaczyć tutaj.