Dwie propozycje budowy dworca metropolitalnego w Lublinie przedstawione przez architektów zostaną połączone w jedną. Bierze ona pod uwagę część postulatów zgłoszonych przez mieszkańców uczestniczących w konsultacjach społecznych.
Bryła budynku będzie wzięta z koncepcji numer 1. Będzie mieć 15 filarów, zielony dach i szklane fasady oraz 200 miejsc parkingowych przed dworcem. Ulica 1 Maja pozostanie ślepa, ale przejdzie lifting nawierzchni. To jedne z ze zmian w projekcie dworca.
– Z dwóch koncepcji powstanie trzecia, kompromisowa – mówi prezydent Lublina Krzysztof Żuk. – W tej chwili pracujemy nad szczegółami dotyczącymi m.in. postulowaną większą ilością miejsc parkingowych, dla taksówek, układem drogowym czy kwestią podziemnego tunelu łączącego dworzec PKP i dworzec metropolitalny.
Obiekt przy ul. Dworcowej będzie gotowy do 2022 roku. Ma kosztować ponad 150 milionów złotych.
PaSe
Fot. archiwum