Rozpoczyna się kolejny etap modernizacji linii kolejowej Lublin – Warszawa.
Na stacji Lublin zdemontowano peron, trwa przebudowa peronu 2, przejścia podziemnego i urządzeń sterowania ruchem. Remontowane perony zastąpi peron tymczasowy na wiadukcie ul. Kunickiego od ul. Garbarskiej.
– Wprowadzane zmiany podniosą komfort podróży – mów dyrektor projektu PKP Lublin – Warszawa, Wiesław Ogłobień. – Będą nowe perony oraz windy na 2 i 3 peron oraz nowe wiaty. Przebudowana zostanie infrastruktura kolejowa – tory, urządzenia SRK i sieć trakcyjna.
Od 1 marca z peronu tymczasowego wyruszą pociągi z Chełma i Zamościa. Zmiany czekają też 26-kilometrowy fragment linii kolejowej numer 30 łączącej Lublin i Łuków. Modernizacja obejmie odcinek od Lubartowa do Parczewa.
– Wstępny budżet inwestycji to 80 milionów złotych, przebudowana zostanie m.in. stacja Parczew – mówi pełnomocnik wojewody lubelskiego ds. kolei, Tomasz Gontarz. – Powstanie 7 nowych przystanków oraz 26 kilometrów linii kolejowej nr 30 – zostanie zmodernizowana, a docelowo pociągi osobowe będą podróżowały z prędkością 120 km/h, a towarowe 80 km/h.
Wczoraj (13.02) ogłoszono przetarg na tę inwestycję, natomiast roboty mają się rozpocząć w połowie 2019 roku.
MaK
Fot. Merc777