Pan Czesław Tyc z Tomaszowa Lubelskiego opowiedział reporterce Polskiego Radia Lublin Aleksandrze Flis, że obawia się podawania numeru PESEL podczas rozmowy z konsultantką bankowej infolinii. Taka sytuacja przydarzyła się niedawno Słuchaczowi, a podanie numeru PESEL było wymagane, aby mógł uzyskać potrzebne informacje o swojej karcie kredytowej. O wyjaśnienie zwracamy się do Tomasza Bogusławskiego z biura prasowego Pekao SA. W dalszej części audycji pytamy Monikę Krasińską – dyrektor Departamentu Orzecznictwa, Legislacji i Skarg w Biurze Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, czy istotnie powinniśmy podawać PESEL przez telefon, i czy bank ma możliwość zweryfikowania naszej tożsamości w inny sposób.
Do wysłuchania piątkowego „Pogotowia radiowego” po godzinie 12.00 zaprasza Dariusz Turecki.
Fot. www.wikipedia.org