Dziś (17.02) i za tydzień mikroprzedsiębiorcy mogą skorzystać z pomocy przy wypełnianiu i wysyłaniu Jednolitych Plików Kontrolnych, czyli elektronicznej ewidencji zakupów i sprzedaży VAT.
Od tego roku najmniejsi przedsiębiorcy mają obowiązek składania takich zestawień. W tym miesiącu przedsiębiorcy muszą wysłać plik do 26 lutego.
– To nowy obowiązek dla prowadzących własną działalność – mówi rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej w Lublinie, Marta Szpakowska. – Mikroprzedsiębiorcy to osoby zatrudniające nie więcej niż 10 osób. W województwie lubelskim jest ich około 60 tysięcy.
– Przygotowanie elektronicznej ewidencji nie jest trudne – oceniają uczestniczący w szkoleniu. – System jest bardzo łatwy i pomocy. Nie wiedzę żadnych problemów z nowymi zasadami – mówi jedna z nich.
W każdym urzędzie skarbowym w Polsce dyżurują dziś specjalni koordynatorzy do obsługi w zakresie JPK. W urzędach skarbowych są osoby, do których można podejść, zapytać się, jak wypełnić plik, jak go wysłać i podpisać. Pomoc urzędników można będzie uzyskać do 13.00.
Czynna jest również infolinia informacji skarbowej. Dzwoniąc pod numery telefonów: 801 055 055 (z tel. stacjonarnych) oraz 22 330 03 30 (z tel. komórkowych) i wybierając w systemie zapowiedzi numer 7 nastąpi przekierowanie do konsultantów w Ministerstwie Cyfryzacji, którzy odpowiedzą na pytania związane z zakładaniem i potwierdzaniem bezpłatnego Profilu Zaufanego (eGO), przydatnego również do prawidłowego złożenia JPK VAT.
Na nowej odsłonie strony www.jpk.mf.gov.pl, która znajduje się na Portalu Podatkowym Ministerstwa Finansów, podatnicy znajdą m.in. bezpłatne i bezpieczne narzędzia do utworzenia i wysłania JPK VAT oraz dowiedzą się – krok po kroku – jak przygotować, podpisać i przesłać gotowe pliki do administracji skarbowej.
Wyznaczeni urzędnicy będą pełnić dyżury także w sobotę za tydzień.
TSpi / IAR / opr. ToMa
Fot. mf.gov.pl