W USA weekend pod znakiem Super Bowl i… reklam

football 78394 960 720

W ten weekend Stany Zjednoczone zdecydowanie zdominuje 52 Super Bowl, czyli największe sportowe święto w USA. Finał futbolu amerykańskiego ligi NFL co roku przed telewizory przyciąga ponad sto milionów widzów, a ceny reklam osiągają zawrotne sumy. W tym roku cena 30 sekundowego spotu wynosi pięć milionów dolarów i jest o pięćset tysięcy dolarów niższa niż przed rokiem. Dwanaście miesięcy temu reklama podczas Super Bowl była najdroższa w historii. Podczas pierwszego finału futbolu amerykańskiego, który rozegrano w 1967 roku pół minutowy spot kosztował 42 tysiące dolarów, dziesięć lat później, sto dziesięć tysięcy dolarów, a kwotę jednego miliona dolarów przekroczył w 1995 roku.

Tym razem w niedzielnym finale rywalizować będą drużyny New England Patriots i Philadelphia Eagels. Odbędzie się on w Minneapolis na wybudowanym półtora roku temu, kosztem miliarda dwustu milionów dolarów stadionie US Bank. Przed meczem hymn USA zaśpiewa Pink, a w jego przerwie wystąpi Justin Timberlake. Artyści nie otrzymują z tego tytułu żadnego wynagrodzenia gdy sama możliwość występu jest wyróżnieniem.

IAR

Fot. pixabay.com

Exit mobile version