Pod przewodnictwem „biznesowego Koziołka” Lublin chce nauczyć dzieci przedsiębiorczości. Chodzi o rozpoczęty właśnie pilotażowy projekt pn. „Przedsiębiorcze dzieciaki”.
200 dzieci w wieku od 6 do 10 lat weźmie udział w warsztatach, w ramach których m.in. zobaczą, jak od środka wygląda praca w firmach.
– Najpierw jednak poznają się z Koziołkiem – mówi dr Małgorzata Chojak z Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie. – Każdy z koziołków na czas projektu zamieszka w kąciku przedsiębiorczości, w którym będą gromadzone materiały i umowy. Ostatnim elementem spotkań jest eksperyment – grupa ma znaleźć wspólny cel i założyć własną firmę.
Projekt realizowany jest przy współpracy z lubelskimi firmami m.in ze Spółdzielnią Pszczelarską „Apis”. Jak mówi prezes jej zarządu Radosław Janik, to projekt, który niesie za sobą obopólne korzyści. – To pierwszy etap pozyskiwania i budowania kapitału ludzkiego. Robimy to z nadzieją, że oni zasilą nasze firmy w przyszłości. Koziołka nazwalibyśmy „nie-matołek”.
Projekt ma charakter pilotażowy, wezmą w nim udział dzieci z placówek, które współpracują z Uniwersytetem Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie.
rezydent Lublina planuje już kolejną edycję akcji, która miałaby ruszyć od września i skierowana byłaby do wszystkich dzieci z Lublina.
ZAlew