Debata oksfordzka w Lublinie. Studenci uczą się kultury i dyscypliny wypowiedzi

debata 2

Debata oxfordzka trwa na Wydziale Politologii Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie. Jej temat przewodni to: „Korzyści ekonomiczne z napływu imigrantów do Polski są większe od związanych z nim problemów społecznych i politycznych”.

Debatę przygotowali studenci stosunków międzynarodowych i bezpieczeństwa narodowego.

– Debata oxfordzka to metoda dydaktyczna pozwalająca wyłonić najbardziej aktywnych studentów – mówi doktor Grzegorz Gil z zakładu Stosunków Międzynarodowych UMCS. – Debatują dwa zespoły złożone z czterech mówców. Każdy z nich ma dokładnie tyle samo czasu na przygotowanie swojej mowy. Pierwszy mówca zasadniczo przedstawia temat. Drugi mówca wyciąga największe argumenty, a więc rozpoczyna kanonadę. Trzeci mówca, którego rola jest najbardziej błyskotliwa i najtrudniejsza, kontrargumentuje, czyli musi się odnosić do tego, co powiedział drugi mówca drużyny przeciwnej. Mówca numer 4 podsumowuje i odnosi się do tego, co już było powiedziane.

Debaty uczą kultury i dyscypliny wypowiedzi w trakcie sporu. Zdecydowanie zabronione jest obrażanie bądź wyśmiewanie mówców strony przeciwnej i wszelkie inne niekulturalne zachowania. Zmagania debatujących zespołów ocenia jury oraz publiczność. 

JZon

Fot. umcs.pl

Exit mobile version