Fatalny stan rowerów miejskich

miejski

Lubelski Rower Miejski pełen uszkodzeń i wad – ostrzegają aktywiści z Porozumienia Rowerowego w Lublinie, którzy skontrolowali część jednośladów. Jak już mówiliśmy problemy dotyczą między innymi zbyt niskiego ciśnienia w oponach, problemów z siodełkiem, hamulcami czy… kierownicą.

– Łącznie wzięliśmy pod lupę 109 rowerów. 2/3 z nich w ogóle nie powinna wyjeżdżać na ulice – mówi Michał Wolny z Porozumienia Rowerowego. – Problemem jest brak odpowiedniego serwisu, czyli nachylenie się nad sprawdzeniem stanu technicznego roweru we właściwy sposób. Oceniamy stan jako niezadowalający i uważamy, że niezwłocznie należy zadbać, ale wszystkie, czyli 901 rowerów dostępnych w systemie sprawdzić i usunąć te, które są usterkowe. Do momentu, gdy usterki nie zostaną usunięte rowery nie powinny wracać na stacje. Oczekujemy od właściciela tego systemu, czyli urzędu miasta, aby stan techniczny rowerów był zadowalający, a użytkownicy mieli pewność, że w bezpieczny sposób mogą przejechać do kolejnego wybranego przez nich miejsca

– Stan jest fatalny – uważają mieszkańcy. – Czasem łańcuch leży czy jest kapeć w oponie, ale nawet strach jechać, bo kiedyś z kierownicą coś nie tak było.

Co z naprawami?

– Mogły zdarzyć się sytuacje, że pomiędzy uruchomieniem sezonu, a wykonaniem testów przydarzyły się usterki. Możliwe jest też, że coś przeoczyliśmy – uważa Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy Netxbike Polska, operatora Lubelskiego Roweru Miejskiego. – System jest w stanie ruchu, a roweru są wypożyczane, więc usterki mogą się przydarzać. Apelujemy, aby je zgłaszać, a my usuwamy je na bieżąco.

Miasto też kontroluje jednoślady

– Nie znam audytu, który przeprowadziła organizacja rowerowa. Po uruchomieniu systemu roweru miejskiego przeprowadziliśmy własną kontrolę – wszystko zanotowaliśmy i przekazaliśmy do operatora. On zgodnie z umową ma się wywiązać i usunąć usterki – wyjaśnia Karol Kieliszek, biuro prasowe Kancelaria Prezydenta Miasta Lublin. – Inaczej będziemy wyciągać konsekwencje, jakie przysługują nam z tytułu umowy.

Jak wynika z raportu Porozumienia Rowerowego tylko 35 ze skontrolowanych jednośladów działało bez zarzutu. Wspomniany audyt przeprowadzono w dnia 25 – 27 marca, czyli tuż po rozpoczęciu sezonu rowerowego w Lublinie.

MaTo

Fot. archiwum

Exit mobile version