Były klient jednego z banków (dane do wiadomości redakcji) zapomniał o tym, że ma konto – wiele lat temu przestał przelewać tam jakiekolwiek środki i wykonywać jakiekolwiek operacje. Gdy pod koniec ubiegłego roku postanowił formalnie zamknąć rachunek, bank zażądał kilkuset złotych opłaty. Słuchacz pyta, czy istotnie musi płacić należności, o które bank upominał dopiero, gdy nastąpiło rozwiązanie umowy o prowadzenie rachunku. Czy nastąpiło przedawnienie opłat za prowadzenie rachunku? W jaki sposób klient powinien zachować się w tej sytuacji i na jakie prawo powołać się? W piątkowym „Pogotowiu radiowym” wyjaśnia to szczegółowo adwokat Kaja Borkowska (na zdjęciu).
W dalszej części audycji powody ukarania spółki Twoja Telekomunikacja omawia prezes UOKiK Marek Niechciał, a o bezpieczeństwie ubranek dla dzieci i młodzieży, oraz o tym, że tak zwana „woda smakowa” może być tak naprawdę nie wodą, lecz słodkim napojem, mówią kolejni przedstawiciele Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: Karolina Komar i Dariusz Łomowski.
Po godzinie 12.00 zaprasza Dariusz Turecki.
Fot. Dariusz Turecki