O ile sezonowa wymiana opon – z letnich na zimowe i z powrotem – stała się dziś czymś powszechnym, o tyle do lamusa odchodzi zalecana jeszcze kilkanaście lat temu sezonowa wymiana oleju silnikowego. Na lato miał być gęściejszy – na zimę rzadszy. Ale z drugiej strony, średnia wieku samochodów w Polsce sięga co najmniej 12 lat, a to znaczy, ze część z nadal eksploatowanych pochodzi z minionego stulecia.
Czy zbyt „świeży” olej im nie zaszkodzi? Eksperta z branży olejowej zapytał o to Jacek Bieniaszkiewicz. – Choć oleje jednosezonowe nadal są w sprzedaży, ich czas już dawno przeminął. Z tego względu, że nie mają one zbyt dobrych właściwości w zastosowaniu zimowym. Natomiast oleje wielosezonowe spełniają w 100% wymagania zarówno starych, jak i nowych silników – stwierdza Robert Gałkowski, doradca techniczny Shell Polska.
JB
Fot. pixabay.com