W Dęblinie budowane są perony z windami i przejście podziemne, modernizowany jest także most na rzece Wieprz. Tak zmienia się linia kolejowa numer 7. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. remontują trasę z Lublina do Warszawy, a efektem prac ma być skrócenie czasu przejazdu i zwiększenie komfortu podróżowania.
– Wszystko przebiega zgodnie z przyjętym wcześniej harmonogramem – zapewnia dyrektor projektu Wiesław Ogłoblin.
– Trwających inwestycji komunikacyjnych jest na Lubelszczyźnie wiele – przypomina wojewoda lubelski, Przemysław Czarnek. – To jest łącznie ponad 300 kilometrów dróg ekspresowych. Mamy już początek inwestycji polegającej na gruntownej modernizacji, przebudowanie przejścia granicznego w Dorohusku. Oczywiście mamy też inwestycje kolejowe, które są dzisiaj naszym głównym przedmiotem zainteresowania – dodaje.
Zakończenie prac w okolicach Dęblina zaplanowano na grudzień. Modernizacja całej linii kolejowej pomiędzy Lublinem a Warszawą zakończy się na przełomie 2021 i 2022 roku. Wtedy tę trasę będzie można pokonać pociągiem w ciągu 90 minut.
ŁuG
Fot. Łukasz Grabczak