Pierwsze pociągi pojechały nowym mostem nad Wieprzem koło Dęblina. To kolejny etap modernizacji na trasie Lublin-Warszawa.
Budowa mostów nad rzeką Wieprz to jedno z najbardziej skomplikowanych technicznie zadań na modernizowanej linii kolejowej na tej trasie. Pociągi towarowe koło Dęblina korzystają już z jednego z dwóch zaplanowanych mostów. 170-metrowa przeprawa zapewnia przejazd ciężkich składów towarowych do Zakładów Azotowych w Puławach.
W tym roku obok nowego mostu ma powstać drugi. Mosty zapewnią sprawne podróże i transport ładunków zmodernizowaną linią z Lubelszczyzny na Mazowsze.
Modernizacja linii Lublin-Warszawa ma skrócić czas podróży do 90 minut. W ramach prac prowadzonych na tej trasie tylko między Lublinem a Otwockiem PLK przebudują łącznie 31 mostów kolejowych i 17 wiaduktów.
MaK
Fot. archiwum