Program „Dobry start”. O czym pamiętać przy składaniu wniosku?

dsc 0439 3

Dzięki programowi „Dobry start” rodzice dzieci uczących się mogą otrzymać 300 złotych wsparcia finansowego z racji rozpoczęcia się roku szkolnego.

– Ruszamy z realizacją programu „Dobry start”. Od 1 lipca będzie można składać wnioski, przez ten miesiąc wyłącznie w formie elektronicznej – mówiła na antenie Radia Lublin Magdalena Suduł, rzecznik Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Lublinie. – W programie nie ma kryterium dochodowego, ale są wyjątki, gdy rodzice nie dostaną 300 zł na wyprawkę dla ucznia. – Świadczenie nie będzie przysługiwało na dzieci, które uczęszczają do tzw. zerówek – zaznacza Suduł. – O tzw. 300+ mogą składać wnioski rodzice lub opiekunowie prawni dzieci, które rozpoczynają naukę w I klasie szkoły podstawowej oraz wzwyż. Program obowiązuje dzieci do 20. roku życia, gdy te kontynuują naukę w szkołach wskazywanych przez rozporządzanie – chodzi o szkoły podstawowe, ponadpodstawowe, gimnazjalne i ponadgimnazjalne, szkoły artystyczne z wyłączeniem szkół policealnych i szkół dla osób dorosłych. W przypadku dzieci niepełnosprawnych o świadczenie można występować do ukończenia przez dziecko 24. roku życia.

Celem programu jest zmniejszenie wydatków z budżetu rodzinnego na wyprawkę szkolną.

– Kwota ta jest również formą uzupełnienia, bo wciąż realizowany jest program Rodzina 500+. Finalnie to rodzic decyduje na co przeznaczy środki i co potrzebne jest dziecku. Między dwoma programami na ma żadnych zależności. Jeśli rodzina kwalifikuje się do zasiłku rodzinnego i otrzymuje dodatek z tytułu rozpoczęcia roku szkolnego to uprawnienie to nadal będzie przysługiwało tym rodzicom.  

Jak wypełnić wniosek?

– We wniosku zawarte są podstawowe informacje. Zwracamy uwagę na wpisanie adresu poczty elektronicznej, ponieważ przyznając środki nie musimy wydawać decyzji administracyjnej i wysyłać na adres pocztowy, tylko możemy przesłać informację na pocztę elektroniczną wnioskodawcy. Ważne w formularzu jest wskazanie numeru telefonu, gdyż w przypadku niewypełnienia wszystkich informacji mamy szybki kontakt z wnioskodawcą – przyznaje Magdalena Suduł. – Przez cały lipiec można składać wnioski wyłącznie elektronicznie za pośrednictwem platformy emp@tia – Ministerstwa Pracy, Rodziny i Polityki Społecznej oraz banków, zaś od 1 sierpnia osobiście. Wnioski należy zgłosić maksymalnie do końca listopada. Wnioski złożone później nie będą rozpatrywane.

Kiedy wnioskodawcy otrzymają pieniądze?

– Osoby, które złożą wniosek w lipcu i sierpniu otrzymają świadczenie „Dobry start”  do końca września. Dla wniosków złożonych później mamy dwa miesiące na rozpatrzenie wniosku i wypłatę świadczenia. Najdogodniejszą dla wnioskodawcy jest przelew na konto bankowe. Przy jego braku będzie to autowypłata, czyli wskażemy terminy na odbiór środków w banku współpracującym z nami – zaznacza Magdalena Suduł.

JB/ opr. KS

Fot. Weronika Pawlak

Exit mobile version