W Zamościu o nowych spojrzeniach na wychowanie uczniów

20180614 111119

Około 50 przedstawicieli placówek oświatowych z całego województwa lubelskiego wzięło udział w seminarium szkoleniowym pod hasłem „Uczeń jako podmiot procesu dydaktycznego. Nowe spojrzenie na wychowanie”.

W ramach spotkania zorganizowanego przez Fundację Szczęśliwe Dzieciństwo i dyrekcję Bursy Międzyszkolnej nr 2 w Zamościu uczestnicy wymieniali doświadczenia i wspólnie zastanawiali się, jak zmotywować ucznia do nauki i rozwijania pasji.

O tym, jak ważne jest kompleksowe podejście do wychowania mówi prezes Fundacji Szczęśliwe Dzieciństwo, dr Wacław Czakon: – Uczeń powinien coraz bardziej być podmiotem, współuczestnikiem procesu dydaktycznego, w tym również procesu wychowawczego. Wiadomo, że w szkole jest to okres intensywnego dorastania społecznego.

– Musi się to odbywać przede wszystkim w domu, w szkole, w kościele, w grupie, bo wtedy młodzież i dzieci najlepiej się czują – mówi Waldemar Leszczyński, dyrektor Bursy Międzyszkolnej nr 2 w Zamościu.

– Moim zdaniem sprawa przede wszystkim dotyczy rodziców – mówi Danuta Marczewska, dyrektor Prywatnej Szkoły Podstawowej Integracyjnego Centrum Oświatowego w Tomaszowie Lubelskim. – To bardzo ważne, aby rodzice wiedzieli, że zarówno ich zasady, jak i zasady w szkole powinny być spójne. A reprezentujemy jednak dwa systemy wartości. Rodzic wie, jak należy wychować, natomiast nie zawsze jest to spójne z wizją i misją szkoły.

– Program Korona Polskiego Wychowania od 2012 roku realizujemy na terenie województwa lubelskiego – mówi Marta Szaro, koordynator programu Korona Polskiego Wychowania. – W tym czasie współpracą objęliśmy 14 szkół, blisko 150 klas, ok. 3700 uczniów. Przede wszystkim chcemy dołożyć naszą cegiełkę do polskiej edukacji – dać praktyczny wymiar i pokazać, że szkoła może być miejscem, gdzie uczniowie powinni rozwijać swoje zainteresowania.

– Dziesięć lat temu dzieci były może mniej zainteresowane komputerem i telefonem, teraz nie mogą bez tego żyć – mówi Barbara Rokosz, dyrektor Szkoły Podstawowej w Bodaczowie.

– Musimy tak organizować zajęcia, żeby uczniowie zostali zainteresowani przedmiotem i żeby każda lekcja posiadała taki element, który uczniów do tej lekcji przyciągnie – mówi Agnieszka Skowyra, dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 w Zamościu.

W styczniu tego roku dyrektor Bursy Międzyszkolnej nr 2 w Zamościu otrzymał od Fundacji Szczęśliwe Dzieciństwo nagrodę o nazwie „Dla Dobrego Wychowania” za realizowanie misji pedagogicznej.

AlF (opr. DySzcz)

Fot. Aleksandra Flis

Exit mobile version