29.08.2018 „Muzyczne podróże”

004 240

Lokowanie produktu – to sformułowanie, wręcz rodzaj ostrzeżenia pojawia się zazwyczaj na ekranach telewizorów, gdy w wyświetlanym filmie lub serialu mamy do czynienia ze swoistą, acz jednak nie do końca wyemitowaną reklamą (np. marki samochodu (-ów), zegarków, czy konkretnej sieci sklepów). Czy zdajemy sobie sprawę, że od dziesięcioleci podobne zabiegi są stosowane w tekstach piosenek? Na ile są to rzeczywiste zabiegi marketingowe, a na ile chęć oddania rzeczywistości i obrazowania otaczającego nas świata? – będę próbował odpowiedzieć na to pytanie ilustrując wywody piosenkami tak różnymi, jak utwory w wykonaniu m.in. J. Joplin, W. Młynarskiego, Procol Harum, Ch. Berry’ego, Kombi, G. Turnaua, Dżemu, Beatlesów, Wałów Jagiellońskich i Recydywy. Na zakończenie zaś, czwarty już odcinek „Kwadransa z wąsami i Jethro Tullami” (album „Aqualung”).

Tuż po godzinie 21.00 zaprasza Piotr Wróblewski.

Fot. pixabay.com

Exit mobile version