Chełm: przejazd kolejowy do remontu

przejazd

Przez 2 tygodnie rogatki przejazdu kolejowego na ulicy Złotej w Chełmie będą opuszczone. Już jutro (26.09) rano rozpocznie się przebudowa skrzyżowania jednej z bardziej ruchliwych miejskich ulic z trasą kolejową Warszawa Osobowa-Dorohusk.

PKP zdecydowało się na to zadanie, by poprawić bezpieczeństwo. Na uznawanym za feralny przejeździe w tamtym roku dróżnik nie zamknął przejazdu na czas i samochód osobowy wjechał wprost pod pędzący pociąg.

– Zginęły wówczas dwie chełmianki, matka i córka – przypomina oficer prasowy komendanta Miejskiego Policji w Chełmie, komisarz Ewa Czyż. – Później otrzymywaliśmy również sygnały o nie zamknięciu na czas zapór przed nadjeżdżającym pociągiem. Dlatego też, mając na względzie bezpieczeństwo w ruchu kolejowym, policjanci kierowani są w rejony przejazdów kolejowych, aby przeciwdziałać i eliminować ewentualne zagrożenia.

– W wyniku przebudowy przejazd kolejowo-drogowy w Chełmie w ciągu ulicy Złotej zyska automatycznie sterowane rogatki, sygnalizację świetlno-dźwiękową, nową nawierzchnię oraz oświetlenie – mówi Magdalena Janus z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – W ramach modernizacji przejazdów kolejowo-drogowych PKP Linie Kolejowe S.A. przejazdy z rogatkami obsługiwanymi na miejscu lub z odległości przez wykwalifikowanych pracowników zastępują przejazdami wyposażonymi w samoczynną sygnalizację przejazdową z rogatkami. Takie rozwiązania są coraz częściej stosowane w Europie – dodaje.

– To oznacza, że teoretycznie powinno być bezpieczniej – mówi Grzegorz Gorczyca z Automobilklubu Chełmskiego. – Teoretycznie powinienem się z tego cieszyć, choć ta informacja nie wprowadza mnie w euforię, bo te wszystkie zabezpieczenia i udoskonalenia mogą spowodować to, że kierowcy będą się czuli bezpiecznie, ale z drugiej strony zwolni ich to od myślenia, przewidywania i wykonywania tych czynności, które pomogą im w bezpiecznym przejechaniu tego przejazdu. Moim zdaniem najważniejsze jest to, o czym mówi artykuł 28. Kodeksu drogowego: „kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez przejazd jest zobowiązany zachować szczególną ostrożność”.

– Jesteśmy wykonawcą robót związanych z przebudową przejazdu kolejowego w Chełmie na ul. Złotej – mówi Waldemar Kalinowski. – Nasza rola będzie polegała na tym, że rozbieramy odcinki po 30 m bieżących toru. Będzie wymiana podkładów, szyn, całego tłucznia oraz zdjęcie starego przejazdu i ułożenie nowego. Do tego później zostaną zamontowane rogatki i sygnalizacja świetlna – dodaje.

– Kierowcy, którzy na co dzień przejeżdżali przez ten przejazd, muszą się liczyć z utrudnieniami w ruchu drogowym i korzystać z innych ulic, aby na czas dotrzeć do miejsca docelowego – zaznacza Ewa Czyż. – Utrudnienia będą, gdyż przejazd praktycznie będzie zamknięty

Przebudowa przejazdu kolejowego w ulicy Złotej w Chełmie wiąże się także z utrudnieniami w ruchu pociągów, dla których po kolei będą wyłączane poszczególne tory.

Wartość inwestycji PKP to ponad 2 miliony złotych.

Przejazd na ulicy Złotej w Chełmie zostanie zamknięty o godzinie 8.00 i ponownie otwarty 10 października.

DoG (opr. DySzcz)

Fot. Dominik Gil/ archiwum

Exit mobile version