„Suchy port” w Małaszewiczach czeka modernizacja i rozbudowa – między innymi terminalu. Dla polskiego rządu to kluczowa inwestycja, by w pełni wykorzystać potencjał przeładunkowy na reaktywowanym przez Chiny Nowym Jedwabnym Szlaku do krajów Unii Europejskiej. Potwierdził to w Lublinie wiceminister finansów, szef Krajowej Administracji Skarbowej – Marian Banaś (na zdjęciu). – Spodziewamy się, że obrót będzie coraz większy.
– Korzystny dla Lublina finał znalazły już rozmowy między KAS-em a pocztami: polską i chińską – dodał. – Odprawy będą ułatwione.
Na Forum Ekonomicznym w Krynicy minister Banaś podał, że w 2017 roku odprawiono w Małaszewiczach prawie 450 tysięcy wagonów oraz kontenerów i obsłużono ponad 6 milionów ton towarów. Do 2026 roku przepustowość portu ma wzrosnąć czterokrotnie. Rok wcześniej mają być gotowe: rozbudowany terminal i dwa nowe mosty na Bugu.
JB / opr. MatA
Fot. Adrian Grycuk – Praca własna, CC BY-SA 3.0 pl, Link