Szybki ruch po betonie

technologie

O najnowocześniejszych technologiach w budowie dróg rozmawiają w Lublinie specjaliści, naukowcy, samorządowcy i praktycy. W  Politechnice Lubelskiej trwa 2 Lubelska Konferencja Techniki Drogowej pt. „Podbudowy – wzmocnienia gruntu – drogi betonowe”.

 – Rozmawiamy o  trendach i rozwiązaniach – mówi kierownik Katedry Dróg i Mostów Politechniki Lubelskiej dr inż. Janusz Bohatkiewicz. – Beton przed długie lata czekał na swoją kolej. Jest to jeden z trwalszych materiałów. Wytrzymuje nawet do 20-30 lat. Przyjęto, że drogi szybkiego ruchu powinny być wykonane z tego materiału.

– To są sprawdzone w Europie rozwiązania – potwierdza dyrektor lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Mirosław Czech. – Nasz odcinek „siedemnastki” jest realizowany w tej technologii. Jednak nie jest to sam beton, ale i wzmocnione podłoża, najnowocześniejsze kruszywa oraz wysoko wiążące materiały dotyczące cementów.

Dwudniowa konferencja odbywa się w auli Wydziału Budownictwa i Architektury Politechniki Lubelskiej przy ul. Nadbystrzyckiej.

PaSe / opr. KS

Fot. pixabay.com

Exit mobile version