Branża turystyczna sprzedaje marzenia, a nie produkty

20181112 112627 1

Zamość jest gospodarzem tegorocznego Forum Informacji Turystycznej. To coroczne zebranie, które zrzesza punkty informacji turystycznej i historycznej z całej Polski. Dla przedstawicieli instytucji samorządowych i ekspertów to okazja do wymiany doświadczeń.

Ewolucje w turystyce

– Nowe technologie powodują dużo zmian – mówi przewodniczący Forum i dyrektor Centrum Informacji Turystycznej w Tarnowie, Marcin Pałach. – Teraz wchodzimy do Internetu, skąd jest mnóstwo aplikacji mobilnych i dostępów do sieci. Musimy pamiętać, że w informacji turystycznej najważniejszy jest człowiek – tutaj sprzedajemy marzenia, a nie produkty. Dopiero przyjeżdżając do miasta turysta decyduje czy cieszy się, że przyjechał, czy tego żałuje.

Zamojska oaza

– W Zamościu i na Roztoczu jest zainteresowanie nowymi atrakcjami turystycznymi i wydarzeniami kulturalnymi, które odbywają się w mieście – zauważa Joanna Liberadzka-Duras, dyrektor Zamojskiego Centrum Turystycznej i Historycznej w Zamościu. – Turyści planują termin pobytu, aby uczestniczyć w takich imprezach. Odwiedzający nas często podróżują na rowerach przez całą Polskę, mamy przecież nowy szlak Green Velo. Rozszerza się baza noclegowa w regionie, mamy większe możliwości.

– Jesteśmy jedynym w województwie miastem UNESCO – zaznacza  Damian Miechowicz, dyrektor Wydziału Turystyki i Promocji Urzędu Miasta Zamość, prezes Lokalnej Organizacji Turystycznej Zamość i Roztocze. – Ważne jest, że w ostatnich latach udało się nam uruchomić zamościan – pasjonatów działających w organizacjach. Oni chcą pokazać, że miasto nie jest tylko skansenem, ale miejscem wypełnionym ciekawą treścią.

Jaki jest współczesny turysta?

– To bardzo wymagający turysta, który szuka wrażeń, opowieści – uważa Jacek Janowski, dyrektor Departamentu Promocji i Turystyki Krajowej Polskiej Organizacji Turystycznej. – Chce zwiedzać nie tylko automatycznie, ale poznawać lokalną społeczność i tradycję, takie „smaczki”. Trzeba więc do niego dotrzeć przez media społecznościowe, internet i rekomendacje.

– Współczesny turysta to człowiek wykształcony o szerokich poglądach – mówi Dorota Lachowska, wiceprezes Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. – On nie ogranicza się do jednego miejsca, tylko jeździ i szuka tego, co mu odpowiada. Jednocześnie nie szuka dalekich destynacji, ale nawet bliskich, lecz wciąż nie odkrytych

Jednym z zagadnień poruszanych podczas tegorocznego forum jest certyfikacja punktów informacji turystycznej. Wśród kryteriów jest wyposażenie, wachlarz zadań i liczba języków, którymi posługuje się personel.

Zamojskie Centrum Informacji Turystycznej i Historycznej może się pochwalić maksymalną liczbą czterech gwiazdek.

AlF / opr. KS

Fot. DySzcz

Exit mobile version