Przebudowa bialskiego amfiteatru opóźniona

amfi1

Opóźnia się przebudowa amfiteatru w Białej Podlaskiej. Obiekt miał być oddany do użytku we wrześniu ubiegłego roku. Urzędnicy tłumaczą opóźnienia względami bezpieczeństwa. Konieczne jest bowiem wykonanie dodatkowych umocnień konstrukcji pod budowę zadaszenia.

Projekt zakłada głównie budowę zadaszenia amfiteatru. Wymienione zostaną też siedziska i powstanie nowy podjazd dla osób niepełnosprawnych. Mieszkańcy Białej Podlaskiej od lat czekali na remont obiektu.

O powodach opóźnień w budowie amfiteatru mówi Waldemar Raczkiewicz, inspektor w Wydziale Inwestycji Urzędu Miasta Biała Podlaska. – W trakcie realizacji inwestycji okazało się, że konstrukcja pod budowę zadaszenia nie wytrzyma naprężeń i obciążenia śniegiem. W tym czasie zmarł pierwotny konstruktor, który wykonywał projekt. Drugi nie chciał się odnosić do sprawy. Dopiero trzeci projektant stwierdził, że trzeba wzmacniać konstrukcję „mostu świetlnego”, zamienić pale na inne, dawać odciągi i kratownice. To powoduje przeciąganie się terminu przebudowy, bo na dzień dzisiejszy nie można jeszcze oddać dokumentacji. Dopiero po 20 stycznia dostaniemy komplet dokumentacji i wtedy będzie można przystąpić do właściwych robót.

– Zespół prezydenta i prezydent bardzo dokładnie analizowali projekt i stwierdzono konieczność uszczegółowienia go, żeby zapobiec jakimkolwiek zagrożeniom późniejszych użytkowników obiektu – wyjaśnia rzecznik Urzędu Miasta w Białej Podlaskiej, Gabriela Kuc-Stefaniuk. – Z tego powodu pojawiła się m.in. konieczność zmiany technologii. W tej chwili prezydent czeka na ostateczne uzgodnienia związane z tym projektem.

Amfiteatr wybudowano w latach 60. ubiegłego wieku. Obiekt znajduje się w miejscu ważnym pod względem historycznym. Budowla spełniała bardzo istotną rolę w historii kultury miasta.

– Tańczyły tu zespoły niemalże z całego świata, przez wiele lat organizowany był jarmark folkloru – mówi regionalista, dr Szczepan Kalinowski.

Koszt przebudowy amfiteatru oszacowano na blisko 5 milionów złotych.

Inwestycja będzie współfinansowana z budżetu Unii Europejskiej. Zakończenie budowy zaplanowano na maj tego roku. 

MaT (opr. DySzcz)

Fot. Małgorzata Tymicka

Exit mobile version